30 iunie 2009

Realitate fantastică

Azi am o zi extrem de naşpa. Stau în casă, chiar aici, în faţa monitorului, ascult muzică şi încerc să mă mai destind un pic. Deci e o zi plictisitoare.. mă plictisesc îngrozitor.. la care s-ar adăuga şi o durere de cap.. nu ştiu ce să mai fac.. toţi au plecat, ba pe la mare, ba la munte, ba în cur cu satelitu sau mai ştiu eo unde.. e pustiu.. numai eu am rămas în oraşu ăsta prăfuit şi supraîncălzit. Cred că sunt nişte conjuncturi astrale nefavorabile pentru că n-am chef de nimic. O fi Mercur retrograd.. din nou! Într-un fel, mă simt la graniţa dintre două lumi şi parcă nu mă integrez nicăieri.
Sunt proaspăt ieşită din baie, cu prosopu pe cap.. măcar de o baie am avut chef. Şi nu orice fel de baie! D-aia cu spumă multă şi frumos mirositoare.. cu aromă de zmeură.. cu toate că nu sunt genu care să stea cu orele în baie, astăzi chiar mi-am zis că merit să mă răsfăţ.. şi oricum n-aveam altceva mai bun de făcut.
Şi cum stăteam eu în cadă şi inhalam vaporii, îmi aduc aminte de copilărie.. mare brânză ar zice unii! Dar nu.. nu ştiu ce e cu mine.. şi îmi imaginez tot felul de lucruri.. îmi aminteam cum stăteam serile şi mă uitam la filmele Disney cu prinţese, cu Feţi Frumoşi şi cu zmei. Dacă ai putea, să îţi alegi o prinţesă din poveşti, cine ai vrea să fii? Cenuşăreasa, care muncea cât era ziulica de lungă, iar noaptea petrecea până n-o mai ţineau picioarele? Sau poate Albă-ca-Zăpada, care ţinea cură de slăbire cu mere, lucru care i-a fost fatal pân la urmă? Uite de-aia una dintre cele mai bune prietene ale mele e ciocolata (amăruie!!)
Te gândeşti şi îmi spui, da? Îţi alegi prinţesa şi îmi dai argumente.. ca să mă convingi! În fine.. să revenim.. cine aş fi vrut eu să fiu.. hmm.. decizii, decizii.. păi, îţi spun, cu condiţia că n-o să râzi de mine şi nici n-o să te strâmbi când o să auzi. N-aş fi vrut să fiu nici Frumoasa din Pădurea Adormită, pentru că nu vreau să mă ia lumea de fraieră că dorm pe mine. Nici Frumoasa din "Frumoasa şi Bestia", chiar dacă îmi plac băieţii răi. Nici Mica Sirenă, chiar dacă îmi place să stau în apă şi să înot, mă enervează că mi se încreţeşte pielea.
Nu.. mi-ar plăcea să fiu însuşi Făt-Frumos ..sau Prâslea cel Voinic ..sau mai bine tăceam. Nu râzi în ultimu hal, aşa-i? Păi, să lămurim situaţia. Nu sunt nici nebună, nici dusă cu capu (asta ar fi o scuză plauzibilă, totuşi) şi nici n-am probleme cu orientarea sexuală. Dar sincer, mi se pare că întotdeauna, în poveşti, Făt-Frumos are mai multe avantaje şi asta nu e corect. De ce prinţesele n-au şi ele cai în basme? De ce nu se duc la vânătoare cu arcul şi tolba cu săgeţi pe umăr? Asta e chiar discriminare! Eu, de exemplu, nu fac deloc casă bună cu rochiile, cu pantofii sau mai ştiu eu ce prostioare feminine (deja aud revolta: "cum? nu te îmbraci tu în rochie? nu porţi tu pantofi? nici măcar o fustă n-ai? dar unde trăieşti, dragă, în junglă?" sau mai ştiu eo ce). Asta e, sunt mai băieţoasă, mă simt în elementu meu îmbrăcată în blugi, câteodată îmbrăţişez cu drag chiar şi pantalonii de trening. Eh, ce să-i faci.. ador libertatea de mişcare!
Şi acum acţiunea. Cine vi se pare că are parte de mai multă distracţie într-o poveste? O prinţesă care stă şi suspină sau aşteaptă adormită să vină the good guy s-o salveze? Mie mi se pare cam patetic, între noi fie vorba. De ce să stai închisă într-un turn când te poţi lupta cu fel de fel de zmei, sau te poţi întâlni cu personaje mai mult decât interesante? Personal, o admir pe Fiona, din "Shrek". Fata aia chiar ştie să-şi trăiască viaţa. Nimic nu i se pare prea nedemn de o prinţesă. Se luptă cu toţi răufăcătorii, are nişte scheme în ea de ninja şi Matrix, de te lasă cu gura căscată şi te face să te întrebi "damn, unde o fi învăţat asta să lupte aşa? doar a încuiat-o tac-su în turnu ăla afurisit!" "taci mă, că mi-a zis mie cineva că i-a dat şi instructor personal.. nu ştiu sigur acum.. da lumea vorbeşte.. cică l-a avut pe Jackie Chan.. el a învăţat-o tot ce ştie!" "da, mă, da de unde ştia Jackie Chan de Matrix?" "hai, gata cu întrebările.. ce tre să despici firu în paişpe acu.. ştie fata.. e dotată!"
Mda.. şi cum pe Fiona a inventat-o deja cineva.. cred că o să m-apuc să scriu şi eo o poveste, în care voi juca rolul lui Făt-Frumos.. a da stai, că şi ăsta e luat.. apare în toate poveştile.. tre să fie ceva nou.. inovator.. de care nu ştie nimeni.. hmm.. da! ştiu! pe eroul interpretat de mine îl va chema Cel-Mai-Frumos-Făt! Gata. De ăsta nu ştie nimeni! Şi povestea mea va fi dedicată tuturor fetelor care:
1. Nu au capul plin numai de farduri, mărgele, şi alte rahaturi de gen
2. Se mai uită şi la altceva în afară de telemormele
3. Nu le e jenă să recunoască faptul că sunt microbiste
Până şi răţuşca galbenă pe care n-o am e de acord, deci e de bine! Sunt pe drumul cel bun! Ce zici? Îi găsesc şi ei un loc în povestea mea? Cum nu? Păi nu scap.. că vine după mine oriunde m-aş duce!

PS: Hai că mă duc să dau o tură cu rolele p-aci, prin cartier.. poate îmi mai revin.. see ya!

Un comentariu: